The 12 X

The 12 X
12X

jueves, 25 de marzo de 2010

Crònica del GP de Barhein by Meiro


CRÒNICA GP DE BARHEIN DE F1

Welcome un any més al magnífic i espectacular món de la Fórmula 1. Aquest cap de setmana passat, va arrancar la que es preveu com a la més emocionant temporada de F1 dels últims anys. Moltíssimes novetats, de les que us farem 5 cèntims a continuación, tant en matèria de Normativa com en pilots i escuderies. Pel q respecta a la Normativa, els canvis més significatius són:

1. Lo Sistema Kers passa a millor vida (millons llançats a la basura).

2. S’eliminen els repostatges durant la cursa. Així q tots carregats de gasofa al moment clau de la surtida i es redueixen, per tant, moltes variants estratègiques. Això si, els pilots han de cuidar molt el consum i els pneumàtics mentre piloten (Hamilton no ho ha paït).

3. Canvi radical del Sistema de puntuació. Abans (del 2003 al 2009) era: 10 punts al primer, 8 al segon, 6, 5, 4, 3… fins al vuité, q tenia un punt. A partir d’enguay: 25 al primer, 18 al segon, 15 al tercer, 12, 10, 8, 6, 4, 2 i 1 punt per al desè, q será l’últim en puntuar. Guanyar curses será clau per optar al títol(a).

4. Els pneumàtics q es faran servir dissabte, a la última tanda dels entrenaments classificatoris, serán, obligatòriament, els mateixos q portaran calçats los bólidos el diumenge, al momento de la surtida. És un element interessant ja que, per a optar a la “pole”, es solen posarpneumàtics tous, però vas molt poc carregat de gasolina. En canvi, començar la cursa amb aquestes rodes però plens de benzina té els risc de q los destròssigues a les poques voltes…

Pel q fa referencia al ball d’Escuderies i pilots, tenim les següents novetats:

a) Alonso fitxa per Ferrari. Fet q implica q Kimi se retire de la F1 (momentàniament???) i pàssigue al món dels Rallies. En bastanta més pena q glòria…

b) Shumacher retorna a la F1 al volant d’un Mercedes (escudería q l’any passat va campeonar amb el nom de Brown GP). Compartirà equip en Rosberg, ferma promesa (no la teua Juanjo!) q promet donar molta guerra.

c) Button, actual campió, fitxa per McLaren. Craso error, pos lo Conguito campa a sus anchas per l’escuderia de les Fletxes de Plata.

d) Torna Peter Martines Off the Rose. Lluitarà per entrar als punts en un Sauber.

e) Entren noves escuderies: Virgin, Lotus i… Hispania (en lo Nebot del gran Ayrton).

f) Kubica marxa a Renault i Heidfield no estarà a la parrilla.

Bé, degut a aquesta “petita” introducció de la nova temporada, ara farem un breu resum del GP de Barhein i deixarem per a posteriors cròniques, la secció d’Anàlisis de les Escuderies (1 per cada Gran Premi disputat).

Al Circuit de Sakhir (Barhein), Vettel va marcar la pole per davant dels dos Ferraris de Massa i Alonso. A la surtida, una brillant maniobra del pilot asturià, el va colocar segon, per davant de Felipe i per detrás de Vettel. La carrera no va tindre massa historia, pos estos 3 pilots se van distanciar d’un segon grupet, on anava Rosberg i Hamilton i un tercer grupet en lo resto de favorits: Schumi, Button i Webber. A les 8 primeres places, els pilots de les 4 escuderies més potents: Red Bull, Ferrari, Mercedes i McLlauna.
Tots estos conductors van fer una única parada a boxes per a canviar pneumàtics, i l’únic q va guanyar una posición va ser lo Conguito q va adelantar a Rosberg. En la lluita per la victoria, quan Màgic Alonso preparava un demoledor atac contra Vettel, éste va tindre problemas d’”escape” i perdia potència a les rectes. Així q Alonso, Massa i Hamilton van passar-lo i van finalitzar tots 3 al Podi. Les últimes 15 voltes d’Alonso van ser antològiques, en volta rápida rera volta rápida… De la Rosa se va retirar a mitan carrera i Alguersuari va acabar lo 13.

LO BO, LO FEO I LO DOLENT

LO BO: Falonso
Increible debut ferrarista de l’asturià. Adelantament de Mestre (visca JeiJei) a Massa a la segona curva i pressió constant a Vettel fins q el va poder adelantar per problemas mecànics. Només cal afegir q la seua volta rápida va ser de menos d’un segon millor q la del següent cotxe més ràpid. No hase falta desir nada más…

LO FEO: Shumi
Debut fluixet de l’Hepta campió. Rosberg li va pasar la mà per davant de la cara i va fer un tap a Button i Webber. 6è lloc, q no està mal, però per a un guanyador és purria…

LO DOLENT: Hispania
Escuderia “espanyola” q va fotre un ridícul aspantós. Lo segon pilot no va poder fer ni més q 10 minutets d’antreno lo dissabte, pos van tardar un ou en montar-li lo cotxe. Al Gran Premi, no va durar ni una volta. Senna, l’altre topdriver, ne va fer 19 ans de retirar-se. A un esport on lo primordial és guanyar, no s’hi val a dir allò de “lo importante es participar”…
I això és tot, vos emplacem a la setmana vinent, després de l’apassionant Gran Premi d’Austràlia q se celebrarà este cap de setmana a Melbourne…

Mei Rulo Bato

VOTA
VICENT
AZNAR

5 comentarios:

  1. Molt bé Meirulo!!!!!!!!!!!!
    Comencen les cròniques Funereeeeesssss!!!!!!

    ResponderEliminar
  2. Grandeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!

    ResponderEliminar
  3. mola la foto de l'Hispania.

    i molt graciosa la de Schumaker (gran cancervero)

    ResponderEliminar
  4. Molt molt molt béeeeee!!! gran crònica d'inici de temporada i gran treball d'enllaç de fotografies... Tots preparats per a Austràlia. Força Magic!!!!

    ResponderEliminar
  5. A mi me posa la foto de l'inici.
    Sobretot perque lo primer que veus a l'obrir lo blog son les esdingels de estes dos...

    A xalaaaarrr

    ResponderEliminar